Košík

Název Typ Cena Počet Cena celkem
 
Celkem 0.00

Zavřít

Jak získat jarní energii namísto jarní únavy

Jaro je za dveřmi. Po chladné a šedivé zimě nás to znovu začne lákat ven a také do nových aktivit. Ale může se stát, že místo přívalu energie cítíme s přicházejícím jarem únavu. Nabízíme jednoduché tipy, jak svojí energii rychle získat zpět.

Uvolnění během dne

Dostatek kvalitního odpočinku je nezbytným předpokladem pro dobití energie. Zdaleka nestačí jen odpočinek ve formě spánku. Během celého dne je dobré si uvědomovat, jestli jsme uvolnění nebo ve strnulé poloze, jestli volně dýcháme nebo se sotva občas nadechneme, jestli den plyne v pohodě nebo jsme v neustálém běhu z jedné aktivity do druhé. Vnímejte svojí energii v průběhu celého dne!

Jakmile se necháme pohltit úkoly, požadavky okolí nebo svými vlastními nepříjemnými myšlenkami, budeme brzy opět vyčerpaní. Je důležité dělat si během dne pauzy a na 10-15 minut se od všeho (a od všech) oprostit, uvolnit tělo, protáhnout se a přeladit na úplně jiné a příjemné myšlenky.

Relaxace a radost

Všichni bychom si měli denně dopřát nějakou formu relaxace, co nám je nejvíce příjemná. Ať je to koníček, kterým opravdu žijeme, nebo dobrá knížka, skvělý film, poslech oblíbené hudby, tanec, procházka se psem, horká vana nebo popovídání s někým, s kým je nám opravdu dobře, o příjemných tématech. Jedná se o aktivity, které neděláme pro výsledek, ale pro radost z činnosti samotné. To nám umožní se uvolnit, přeladit do příjemných myšlenek a získat energii. Čím více jich pro sebe objevíte, tím větší příliv energie získáte.

Spánek

Spánek není jen o počtu hodin, které prospíme, ale především o kvalitě. Spánek by měl být ničím nerušený a hluboký, aby byl relaxací nejen fyzického těla, ale aby “uspal” i naše myšlenky. Někdy může být naše mysl příliš aktivní. Myšlenky se v hlavě neustále víří, dlouho nedovolí usnout, v noci nás budí nebo ráno po probuzení ihned samy v hlavě pokračují. Potom je vhodné večer před spaním myšlenky vědomě zklidňovat a zaměřovat pozornost jinam. Pomůže večerní procházka, jakýkoliv pohyb, pustit si pozitivně naladěný film, knížka, klidná nebo meditační hudba nebo se věnovat jakékoliv jiné aktivitě, co tyto neodbytné myšlenky nahradí.

Kdo má možnost zdřímnout si 15-20 minut během dne, měl by toho využít. Tělo i mysl se občerství a následující část dne budete díky větší energii mnohem efektivnější.

Časté procházky a pobyt venku

Během zimy většina z nás pobytu venku odvykne. Jistý podíl na tom má chladné a nevlídné počasí, ale mnohem podstatnější je, že díky velmi krátkému dni na to většina z nás nemá čas. Energie, kterou bychom jinak získávali z přírody a pohybu venku, nám chybí. Teď už je ovšem den dostatečně dlouhý a každodenní pobyt venku je pro nás velmi prospěšný.

Pohyb na čerstvém vzduchu může někdy únavu překonat rychleji, než zůstávat doma a odpočívat v posteli nebo na gauči. Čerstvý vzduch osvěží, příjdeme na jiné myšlenky a pohyb rozproudí krev. To samo o sobě většinou stačí, abychom se cítili méně unaveni než doma. Pro začátek je nejvhodnější obyčejná procházka, takovým tempem, jak komu vyhovuje. Ideální je, když můžete jít někam do přírody, kde je klid a neproudí tam davy lidí.

Pokud se přeci jen nedokážete přimět k pohybu, sedněte si aspoň na balkón, na terasu, na zahradu nebo venku na lavičku. Můžete odpočívat v závětří na jarním sluníčku, pozvolna se na jaro připravovat a již to samo o sobě bude osvěžující. Třeba vás to naladí a na procházku se vydáte.

Úprava jídelníčku

S příchodem jara naší energii velmi prospěje, když do svého jídelníčku přidáme více syrové zeleniny a jídla odlehčíme. Jaké konkrétní změny tedy můžeme udělat:

Denně saláty ze zelených listů

V obchodech máme již výběr čerstvě sklizené zeleniny jako je polníček, rukola, špenát, hlávkové a listové saláty a rovněž nať petrželky, pažitky nebo jarní cibulka. Právě na tyto zelené zeleniny bychom se teď měli zaměřit a vychutnat si je v jejich syrové, tepelně neupravené podobě. Vyberte si jakékoliv z nich a smíchejte je do salátu s ředkvičkami nebo nastrouhaným kedlubnem.

Jinou možností je zelené listy a ovoce rozmixovat a vytvořit si na snídani zelený koktejl.

Pažitka, petrželka a jarní cibulka se kromě salátů hodí také k bramborům vařeným ve slupce nebo je snadno přimícháte k pomazánce.

Pomeranče

Vynikající osvěžení a okamžitá energie se skrývá v pomerančích. Na jednu skleničku šťávy většinou stačí jen dva pomeranče, což ani nestojí za to zapínat elektrický odšťavňovač a vystačíte si s obyčejným ručním mačkátkem. Čerstvá pomerančová šťáva spolehlivě nahradí sladkosti a pomůže zvednout energii podobně jako káva, navíc s delším účinkem.

Lehká a včasná večeře

Pro zvýšení energie pomohou lehčí zeleninová jídla, luštěniny, jáhly, pohanka a méně jídel s tepelně upravovanými tuky. Pokud se ale svého jídelníčku nechcete vzdát, vyzkoušejte změnit jen večeře. Ta totiž leckdy rozhoduje o tom, s jakou energií budete další den ráno vstávat. Kdo se chce ráno budit odpočatý a svěží, měl by jít spát nejen s “čistou hlavou”, ale také s volným trávicím traktem. To znamená večeřet salát plný čerstvé zelené zeleniny a to alespoň 3 hodiny před spaním.

Naklíčené potraviny

Začátek jara je naprosto ideální doba zařadit do svého jídelníčku naklíčené potraviny. Jsou skutečně nabité živinami a energií. Můžete si je vychutnat samotné, přidat je do salátů nebo ke své svačině. Nejjednodušší je naklíčit fazolky mungo nebo třeba obyčejný suchý hrách.

Kromě klíčků jsou na jaro skvělé také mladé rostlinky řeřichy. Snadno je vypěstujete na tácku s vatou a výborně se hodí do pomazánek, do salátů nebo na posypání vařených brambor. Řeřicha je téměř zázračná rostlinka, s velkou škálou živin a také s detoxikačními účinky. A jak tedy na to?

Klíčení munga

Na jednu skleničku naklíčeného munga budete potřebovat asi 3 lžíce suchých mungo fazolek. Postup je následující:

1. Mungo propláchneme ve studené vodě a necháme přes noc ve sklenici se studenou vodou
2. Ráno slijeme přes sítko a opatrně propláchneme pod studenou vodou. Vrátíme zpět do sklenice a lehce přiklopíme proti vysychání (vodu již nedoléváme, protože semínka musí být jen vlhá). Během dopoledne několikrát propláchneme vodou pokojové teploty a zase vracíme do sklenice.
3. Jakmile mungo naklíčí, spotřebujeme ho jako součást salátu nebo jen tak samotné.

 

Jak vypěstovat řeřichu

Na vypěstování řeřichy můžeme použít tácek nebo misku, zhruba o velikosti 15x15 cm. Budeme potřebovat 1 sáček se semínky řeřichy seté a trochu zeminy nebo vaty nebo 2-3 papírové utěrky. Postup je následující:

1. Do misky dáme slabou vrstvu zeminy (vaty nebo papírové utěrky) a dobře zalijeme. Na povrch hustě vysejeme všechna semínka, lehce zakryjeme igelitovým sáčkem proti vysychání a dáme do tmavší místnosti s pokojovou tepotou.
2. Druhý den budou již semínka klíčit. Je důležité udržovat semína ve vlhku. Jakmile se objeví zelené lístečky, nádobu odkryjeme a necháme na světle (ne na slunci!). Rostlinky jsou velmi křehké a místo klasického zalévání je nejlepší často rosit rozprašovačem.
3. Do týdne budou několik centimetrů vysoké a vytvoří hustý zelený „koberec“. V tuto fázi je jednorázově sklidíme nůžkami a ihned syrové spotřebujeme do salátu.

Komu se nechce nic klíčit a pěstovat, může si jak mungo tak vzrostlou řeřichu koupit v obchodě :-).

Detoxikace organismu

Někdy není od věci zařadit ještě něco navíc. Především pokud máte pocit, že to výše uvedené již splňujete a přesto se výsledek nedostavuje. Nebo pokud bylo zimní období pro vás velkou zátěží, ať fyzicky nebo psychicky. Můžete doplnit výživné látky pomocí široké škály doplňků stravy, podpořit regeneraci a trávení bylinkami nebo využít kompletní detoxikaci pro celkovou jarní očistu.



Copyright © 2021 Detoxy [Detoxikace a přírodní medicína]    -    Dobreoci.cz Obchodní podmínky CMS - WebCore

Prohlášení: Informace obsažené na těchto stránkách jsou poskytovány s cílem šíření osvěty o zdravém životním stylu. Autor není lékař ani jiný zdravotní pracovník. Informace
nemají za cíl nahradit doporučení Vašeho lékaře, nejsou určeny k diagnóze ani léčení zdravotních problémů a nemocí ve smyslu zákona.
Máte-li zdravotní problémy, kontaktujte odborný zdravotní personál.

Údaje o společnosti: Mgr. Tomáš Brouček, Milčice 13, 387 16 Kraselov, IČ 76403122, DIČ CZ6803150816

x

Co jsou Cookies

Cookies jsou krátké textové soubory vytvářené webovým serverem a ukládané v počítači prostřednictvím prohlížeče. Když se později vrátíte na stejný web, prohlížeč pošle uloženou cookie zpět a server tak získá všechny informace, které si u vás předtím uložil.

K čemu jsou Cookies dobré

Princip cookies umožňuje odlišit jednotlivé uživatele a uložit si o něm konkrétní údaje. Např. právě díky cookie ví příslušný server, jaké nastavení jazyka jste si při minulé návštěvě vybrali či jaké vám má předvyplnit přihlašovací jméno do formuláře (pamatuje si ho z minulé návštěvy). Cookies tedy usnadňují personalizaci. Na principu cookies pracují také různé statistiky a další měřící systémy, které si do cookie ukládají identifikátor návštěvníka, čas a zdroj návštěvy a další informace. Tyto údaje na dalších stránkách načítají a doplňují a mohou tak sledovat chování uživatele na stránkách. Cookies jsou tedy kritickou podmínkou pro funkční webovou analytiku, tedy aby provozovatel webu věděl, jak se chovají jeho návštěvníci a mohl jim na základě toho nabídnout lepší a personalizované služby. Cookies se také používají k uložení potvrzení, že je uživatel přihlášený (např. do e-shopu, do administrace, na sociální síti apod.). Zde mluvíme o tzv. autentizační cookie. Bez ní by server nevěděl, že už přihlášení a ověření uživatele proběhlo a vyžadoval je při návštěvě každé další stránky.

Něco za něco

Cookies tedy přinášejí pro uživatele určité výhody, oproti tomu však stojí fakt, že se do určité míry ztrácí anonymita. Moderní prohlížeče umožňují ukládání cookies vypnout, uživatel tím však přijde o výše zmíněné výhody. Cookies je také možné v prohlížeči smazat. Tuto možnost naleznete v nastavení prohlížeče. K čemu používám Cookies na webech Dobreoci.cz a Detoxy.cz Na svých webových stránkách používám cookies pro následující funkce:

  • webová analytika (AdWords, Sklik, Google Analytics) abych věděl, kolik návštěvníku přišlo na mé stránky, o co se zajímali, jaké podstránky navštívili a podobně
  • uložení informací, které umožní neobtěžovat například opakovaně zobrazovanými vyskakovacími okny
  • ukládání informací v rámci nákupního procesu